neljapäev, mai 11, 2017

Millal te viimati oma pärasoolt kontrollida lasite?

Ma korra mõtlesin isegi, et see on mingi tüngakõne, aga tavaliselt vanemaealised naisterahvad neid ei tee.
"Jaa, Marca kuuleb!?"
"Tere, Marfa! Ma helistan teile mingist erakordselt keeruka ja mittemeeldejääva nimega ettevõttest. Kas te teate, et pärasoole seintel võivad kasvama hakata polüübid ja need võivad tõsiseid vaevusi põhjustada? Millal teie viimati oma pärasoolt kontrollida lasite, armas Marfa?"
Pikk vaikus, mille ajal ma pungitan silmi ja keerutan oimukohas näppu, lõpuks pahvatan: "Ei ole lasknud kontrollida ja ausalt öeldes ei huvita see teema mind absoluutselt!"
Jäiseks muutunud hääl teisel pool toru: "Nojah, head päeva siis!"

Oot, misasi see oli nüüd?! Päriselt küsis võõras inimene minu käest telefoni teel seda, kuidas mu pärasool elab? Põhimõtteliselt delikaatseid terviseandmeid, seekord kohe üsnagi delikaatseid, mitte mingit üldist väsimust ja muud sellist. On see normaalne? On see üldse seaduslik? Kas leidub inimesi, kes tõepoolest telefoni teel sellistest teemadest võhivõõraga rääkida sooviksid?

Loomulikult ohin ma nüüd, kui helistati mulle, aga paar kuud tagasi püüdis keegi L.-le telefoni teel maha parseldada testi, millega enda eesnäärme seisundit hinnata. "Ah olete alles alla 40-ne, pole viga, mida varem, seda parem!" Pange ainult oma veri ümbrikusse, saatke meile ja saategi vastuse teada! Mulle tundub sellise värgi Omniva hoolde usaldamine üsnagi riskantse ettevõtmisena. Kui L. siis viisakalt keeldus ja ütles, et laseb end vajadusel perearstil kontrollida, vastas inimene toru otsas, et sinna on järjekord vähemalt kuu aega! On või? Mu meelest saab perearstile umbes päevaga, aga mingi eelise oma meetodile peab ju välja mõtlema.

Eesnäärmeteste olla mõni kergeusklik juba ostnud ka. Üks tõi uhkelt arstile näha, et te nüüd õpetage, kuidas seda kasutada! Arst imestas, et milleks teile see, me ju alles pool aastat tagasi võtsime teilt selle proovi veeniverest! Ahsoo, seda ma ei teadnudki...Teisel, noorel mehel, osutus test vale-positiivseks. Näpuverest võetud testidega pidigi see häda olema, et nad võivad reageerida ka selle peale, mis teil seal näpu peal varem olnud on, kui te just väga korralikult oma käsi ära ei ole puhastanud.

Aga äri on äri. Kui leidub piisavalt inimesi, kes usaldavad oma isikuandmed suvaliste kätte, kes nendega postkasti vahendusel suhtlevad, küllap ka sellised kõned jätkuvad. Ega ma ei kadesta ka seda tädi, kes päevast päeva peab võõraste inimestega nende pärasooltest vestlema.

4 kommentaari:

  1. Anonüümne10:31 PM

    Need telefoniküsitlused ja müük on nagu mingi ahistamise eriliik. Lihtasm on vastata memmekesele jah kontrollitud ja unusada. :)

    VastaKustuta
  2. Purtsatasin praegu lugedes naerma. Mees küsis, mida ma naeran ja pidin selle pärasoolekõne ette kandma. Aitäh selle naerupahvaka eest :D

    VastaKustuta
  3. Tavaliselt lööb teispool toru tüübi vaikseks kui sama asja vastu küsida, antud juhul näiteks: Aga kuidas teie pärasool elab ja mida põnevat viimasel ajal ette võtnud? :D Mina olen vist telefonimüüjate musta nimekirja sattunud, sest viimase aasta kahe jooksul pole kõnesid tulnud. Ei tea kas pole neil huumorimeelt või on lihtsalt kultuursele vestlusele raisatud ajast kahju.

    VastaKustuta
  4. Mina sain ka telefoni teel suurepärase pakkumise eesnäärme testiks. Erinevalt L.ist oli minu vanust arvestades argument "parem hilja kui mitte kunagi" :).

    Aga tegelikult on mul nendest telefoni müügimeestest/naistest kahju. On ikka õudne töö küll kui kümnest kõnest kaheksa saadavad sind p..., s.t. sinna. Meeletu stressitaluvus peab neil inimestel olema. Seepärast mina räägin nendega alati viisakalt.

    VastaKustuta